Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rick en Ria Slotboom Jordaan - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rick en Ria Slotboom Jordaan - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Ria en Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en Ria

13 Januari 2016 | Maleisië, Tanah Rata

Een taxichauffeur vinden die ons veilig  naar Cameron Highlands kon rijden was makkelijker gezegd dan gedaan.

Op het vliegveld hangen  waarschuwingsborden met de tekst: let op corrupte taxichauffeurs. Maar wie is corrupt en wie niet?

Maar gelukkig was daar onze vriend en de  receptionist van het hotel, mr. Kahn. Hij heeft voor ons een betrouwbare taxichauffeur  geregeld. Dus, wij vertrokken ,in alle vroegte, met een gerust hart richting Cameron Highlands, en we werden uitgezwaaid door mr. Kahn.

Het was een mooie rit.
Vooral het laatste stuk, dwars door de bergen, was prachtig.

Aangekomen in Tanah Ratah,  het plaatsje waar wij verblijven,  moesten we wel even wennen aan de temperatuur.
Het is hier ongeveer 10 graden koeler en in de avond koelt het hier flink af.
Dat komt omdat het in de bergen ligt.
Ons hotel is voor 2 nachten prima te doen.
De bedden zijn prima,  het is schoon, en we kunnen douchen. Nou ja.... douchen. Het is afwachten wat de douche in de aanbieding heeft. Koud of warm  of een heel klein pisstraaltje.
Maar wat mag  je verwachten voor € 10 per nacht?

We zijn vandaag, onder leiding van een gids, met een Jeep de bergen in gegaan.
We wilden de befaamde theeplantages met eigen ogen aanschouwen.
We begonnen aan de top van de berg.
En we zagen overal om ons heen theestruiken.
Het was een indrukwekkend aanzicht.

De theebladeren worden zowel machinaal als met de hand geplukt.
Van de jonge, nog opgerolde blaadjes maakt men witte thee.
Van de zachte blaadjes wordt groene thee gemaakt en van  de groene oudere blaadjes maakt men zwarte thee.

We hebben een filmpje bijgevoegd waar 2 mannen machinaal de bladeren aan het plukken zijn.

Na het bezoek aan de theeplantages
nam onze gids ons mee naar
Mossy Forrest. Een bos op mos in de bergen. We zijn dit bos ingegaan en hebben een prachtige boswandeling gemaakt.
Nou ja... wandeling,  het was meer klimmen en klauteren.
En soms was het best eng, met een afgrond naast je en een glibberige ondergrond.

Daarna hebben we rond gekeken in de theefabriek, en natuurlijk thee gedronken.

Morgen gaan  we naar het tropisch regenwoud in Taman Negara. Eerst met de bus en dan 3 uur varen met boot.

Groetjes Ria en Rick

• 13 Januari 2016 - 15:48

Shirleywar:

Wat kan ik nog zeggen,prachtig en wat een leuke ervarjng! Alleen waar staat het filmpje? Dikke

• 13 Januari 2016 - 18:08

Sonja:

10 graden koeler kan nooit kouder (aanvoelend

• 14 Januari 2016 - 18:59

Dries :

Wat een geweldige reis en de ervaring die je hierbij opdoet. Jullie vermaken je goed lees ik. Geniet van al het moois en wat nog komen gaat.