we zijn er ! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Rick en Ria Slotboom Jordaan - WaarBenJij.nu we zijn er ! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Rick en Ria Slotboom Jordaan - WaarBenJij.nu

we zijn er !

Door: Rick en Ria

Blijf op de hoogte en volg Rick en Ria

10 Januari 2016 | Maleisië, Penang

Na een vermoeiende reis kwamen we vrijdagavond aan in ons hotel Paramount.
We werden zeer vriendelijk ontvangen en dat deed ons de vermoeiende reis gelijk vergeten.
Na heerlijk te hebben gegeten  bij een restaurant aan zee, zijn we vrij snel  als een blok in slaap gevallen.

We zijn in Penang om eerst nog even te relaxen, zodat we daarna flink kunnen gaan reizen.
Overmorgen naar Cameron Highlands met een taxi; 300 kilometer hier vandaan.

Het relaxen gaat ons heel goed af.
De zon, het strand, een fijn terras in de schaduw, het lekkere eten en het gemoedelijke hotel waar wij verblijven zijn de ingrediënten  voor een aantal fijne relaxdagen

Tuurlijk willen wij zo nu en dan wel wat zien van de stad en de omgeving. Daarom zijn we vanochtend op de bus gestapt om de stad te gaan bezichtigen.
Een stad met veel Chinese invloeden en waar veel mensen Chinees spreken.
Rick vraagt graag de weg aan Chinese  mensen, want dan kan hij Chinees praten.
Geen echte cultuurschokkende taferelen; Maleisië is een modern land.

We wilden ergens naar toe en het was best ver lopen dus de eerste beste fietstaxi hebben we aangehouden om snel en zonder enige moeite op de plaats van de bestemming aan te komen. Een klein mannetje die ons door de drukke  straten van Penang fietste. In het begin was dat best een beetje eng, maar hij was al heel oud dus we gingen er maar vanuit dat hij ook ervaren was. Op het moment zitten we op een heerlijk terras te genieten van een ijskoffie van de Starbucks.  Hoe westers kan het toch zijn!

Foto,s komen er aan...

Kortom wij hebben het super naar ons zin.
Ria en Rick

• 10 Januari 2016 - 08:59

Leny:

De taxirit naar Cameron Highlands van 300 km is dat met een fietstaxi? :)

Veel plezier
    XXX van je zus en zwager

• 10 Januari 2016 - 10:15

Dani Van Oosterhout:

Lieverds, fijn om te lezen dat jullie het goed hebben, en jullie ervaringen te delen!
    Ik ben heel benieuwd!
    360 km is een aardig eindje en ik denk dat jullie veel gaan zien.
    Ook niet - Westerse dingen...
    Wat leuk dat jij Chinees praat, Rick.
    Heb je dat geleerd vantevoren? Of leer je dat daar??
    Goede reis!
    Dikke kus van Daan :-)

• 10 Januari 2016 - 10:47

Yvonne Plaatsman-Peeters :

Beste Ria en Ricky,
    Dat zijn de betere verhalen! Heel veel plezier met elkaar. Leuk om jullie reis te kunnen volgen.

Groeten,
    Yvonne

• 10 Januari 2016 - 10:57

Joey En Sabine:

Rick die Chinees spreekt, daar had ik graag bij willen zijn! Veel plezier. We blijven jullie volgen!